مسئولان امنیتی كشور همكاری كنند تا تجمعات، مسالمت‎آمیز برگزار شود

تهران- ایرناپلاس- یك نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: من امیدوارم دستگاه‎های مسئول سیاسی و امنیتی كشور، همكاری كنند تا تجمعات مسالمت‎آمیز برگزار شود، زیرا برگزاری این تجمعات و دادن حق اعتراض، به‌نفع جمهوری اسلامی است.

صبح امروز تعدادی از دانشجویان و فعالان كارگری به مناسب روز جهانی كارگر مقابل مجلس تجمع كردند، اما نیرو‌های نظامی و امنیتی با این تجمع برخورد كرد و بر اساس گزارش‌های میدانی، تعدادی هم بازداشت شدند.

غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران درباره برخورد با تجمع كارگری امروز به ایرناپلاس می‎گوید: بر اساس اصل 27 قانون اساسی، تشكیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به‌شرط آن‌كه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.

حیدری می‎افزاید: در كشور ما آن‌طور كه درباره تجمعات مد نظر خبرگان قانون اساسی بوده، موفق عمل نكردیم. البته در اوایل انقلاب سوءاستفاده‎های زیادی از سمت گروه‎های مخالف نظام شد و همین موضوع، باعث بسته‎تر و امنیتی‎تر شدن فضا شد، اما من معتقدم وقتی با انجمن‎ها، احزاب و تشكیلات شناسنامه‎دار طرف هستیم، باید به‌طور كامل اصل 27 قانون اساسی را رعایت كنیم.
این نماینده مردم تهران تأكید می‎كند: معمولاً تجمعات كارگری از طرف سندیكای كارگران و تشكیلات كارگری اتفاق می‎افتد و این‌طور نیست كه ما ندانیم چه كسانی تجمع كرده‎اند. من امیدوارم دستگاه‎های مسئول سیاسی و امنیتی كشور، همكاری كنند تا تجمعات مسالمت‎آمیز برگزار شود، زیرا برگزاری این تجمعات و دادن حق اعتراض، به نفع جمهوری اسلامی است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه چرا با تجمع مخالفان تصویب اف‎ای‎تی‎اف مقابل مجلس برخورد نشد، اما با این تجمع كارگری برخورد شده ‎است، تصریح می‎كند: این دوگانگی در كشور تبدیل به یك تناقض شده ‎است و در شأن دست‌اندركاران اداره این امور نیست. این برخورد‌ها با گروه‎های مختلف موجب سوءتفاهم می‎شود و تداوم این باعث بدبینی می‎شود كه مردم فكر كنند كشور مال عده‎ای خاص است، در حالی كه بر اساس قانون اساسی، ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه حقوق برابری دارند.
۰ نفر